Animacja czy live-action – co lepiej spisze się jako reklama?

Technologie

Poszukując idealnej strategii marketingowej, firmy często uciekają się do przeróżnych rozwiązań. Najbardziej objawia się to w przypadku samych spotów reklamowych, które znacznie się od siebie różną. Podstawą dla takiego spotu może być krótki clip z aktorami, lecz w ostatnich latach znaczną popularność zyskała także produkcja animacji. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety, dlatego jeśli interesuje jedno z nich, warto bliżej przyjrzeć się obu opcjom.

Czy filmy animowane lepiej przyciągają uwagę?

W odróżnieniu od zwykłej gry aktorskiej, animacja nie jest dla naszych oczy czymś zupełnie naturalnym. W zależności od tego, co jest dokładnie naszym celem, można spróbować ten efekt zniwelować, lub wręcz przeciwnie – uwypuklić. Reklama ma w końcu służyć promocji, dlatego trzeba zadbać przede wszystkim o to, aby przyciągała uwagę. Produkcja animacji przewiduje wiele, wyspecjalizowanych technik, które robią pełen użytek z różnych stylów graficznych, od kreskówkowych, aż po te graniczące z realistycznością.

Ile zapłacimy za własną animację?

Koszty, z jakimi wiąże się produkcja animacji, nie są niczym odgórnie ustalonym. Animacje potrafią znacznie od siebie odbiegać jakością, dlatego absolutnie nie można wpisywać ich w pojedynczą kategorię. Jeśli zadowolimy się zwykłym pokazem o niskiej ilości klatek, cena nie powinna być szczególnie wysoka. Rzecz jasna, nawet taka prosta produkcja może prezentować się naprawdę dobrze, jeśli tylko pracujący nad nią fachowcy wiedzą, jak wykorzystać dostępne im narzędzia w nieco bardziej interesujący sposób. Warto zatem skontaktować się z jednym z rodzimych studiów animacji!

Dodaj komentarz